loading...
سی سی اموزش
pasha بازدید : 425 یکشنبه 29 شهریور 1394 نظرات (1)

پیامبر اعظم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : هر مومنی که با همسرش آمیزش نماید ، هفتاد هزار فرشته بال هایشان را برای آنها می گسترانند و رحمت خدا بر آنان نازل می گردد ( مستدرک الوسائل ج ۱۴ ص ۱۵۴)

امام صادق ( علیه السلام ) : هیچ مباح و حلالی نزد خداوند ، دوست داشتنی تر از آمیزش با هم نیست .

پس زمانی که مومن با همسرش نزدیکی و غسل جنابت می کند ، شیطان به گریه می افتد و می گوید : ای وای ! این بنده از پروردگارش اطاعت نموده و گناهانش بخشیده شده است ...

 

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

pasha بازدید : 151 جمعه 27 شهریور 1394 نظرات (0)

گاهی اوقات حس چشایی همیشگی ما، موقتا تغییر میکند و طعم بد یا فلزی در دهان خود احساس میکنیم. این حالت میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.

 

چشایی چگونه کار میکند؟
طعم در دهان توسط ساختارهای ویژه ای به نام جوانه های چشایی احساس میشود. به طور متوسط 10000 جوانه چشایی در دهان وجود دارد که اکثر آنها روی زبان قرار گرفته اند اما برخی نیز در سقف دهان و در پشت حلق واقع شده اند. هر یک از این جوانه های چشایی حدود 50 سلول گیرنده حسی دارد که به نوشیدنیها و غذاها واکنش نشان میدهند.

 

جوانه های چشایی به پنج طعم اصلی حساس هستند: ...

pasha بازدید : 75 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

اورژانس‌های چشم و بینایی به مواردی گفته می‌شود که باید در اسرع وقت و فوری اقدام به درمان آن نمود و عدم درمان به موقع سبب وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به چشم و سیستم بینایی می‌گردد.

اورژانس‌های چشم عبارت اند از:
1)گلوکوم (آب سياه) با زاویه‌ی بسته (AACG):
گلوکوم اصطلاحی است برای گروهی از بیماری‌های چشم که در آن‌ها عصب چشم به ‌علت بالا رفتن فشار داخل چشمی(IOP) دچار آسیب می‌شود و...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 171 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

یکی از بیماری های عصبی و کشنده که باعث تحلیل مغز در انسان می شود بیماری کروتزفلد جاکوب (CJD) است. این بیماری بوسیله پریون‌ها ایجاد می‌شود. دو عصب‌شناس آلمانی بنام هانس گرهارد کروتزفلد و آلفونس ماریا جاکوب این بیماری را در دهه 1920 توصیف کردند. مردان و زنان به نسبت مساوی در حدود 60 سالگی گرفتار این بیماری می شوند.

 

علائم روانی و رفتاری مبهمی در بیماران بروز می کند که پس از هفته‌ها و ماه‌ها منجر به زوال عقل پیش رونده می‌گردد که در اکثر موارد با حرکات غیرطبیعی بدن و اختلال دید همراه است.متاسفانه در حال حاضر این بیماری درمان نمی شود و درمدت زمان کوتاهی سبب ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 103 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

سرطان بيضه شايعترين بدخيمي مردان 25 تا 35 ساله مي باشد. اين سرطان به طور کلي يک درصد انواع سرطان هاي آقايان را تشکيل مي دهد، لذا بسياري از افراد غير پزشک با آن آشنايي ندارند.

 

دو گروه از مردان جوان بيشتر از ساير همسالان خود در معرض ابتلاي اين بيماري مي باشند :
الف: آن هايي که ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 149 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

ناخن ها زبان گویای برخی از بیماری ها هستند، بنابراین هر مشکلی که در سطح ناخن ایجاد، می تواند هشداری برای ابتلا به یک بیماری خاص باشد.

ناخن‏ ها شکل دیگری از پوست هستند که از یک پروتئین مرده، شفاف و سخت به نام کراتین ساخته شده‏ اند. ناخن‏ ها از سلول‏ های زایای ناخن تولید می‏شوند. این سلول‏ها در قسمت ابتدایی ریشه ناخن قرار دارند و فعالیت آنها باعث ساختن ناخن می‏شود بنابراین سلامت سلول‏های زایای کراتین، آسیب ندیدن و رسیدن مواد غذایی کافی به آنها مهمترین عوامل برای داشتن ناخن‏ هایی سالم و زیباست. اما ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 103 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

شب‌ادراری وقتی اتفاق می‌افتد که فردی شب‌ها هنگام خواب، قادر به کنترل ادرار خود نباشد. شب‌ادراری ۲ نوع عمده (اولیه و ثانویه) دارد. نوع اولیه یعنی از ابتدا وجود داشته و ادامه یافته ولی در نوع ثانویه، فرد بعدها دچار شب‌ادراری می‌شود. شب‌ادراری مبحث گسترده‌ای است و تشخیص آن به بررسی‌های تکمیلی نیاز دارد. در این مطلب با نکته‌های مهمی درباره این مشکل دستگاه ادراری آشنا خواهید شد.

شب‌ادراری در کودکان به دلیل تکامل نیافتن مرکز تخلیه کنترل ادرار در مغز است ولی این...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 91 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

مردم کشورمان بواسطه حجب و حیایی وافری که دارند اکثرا ضایعات یا بیماریهایی که بخاطر ندیده شدن توسط لباس هایشان بدنبال چاره نبوده و از رفتن به نزد پزشکان امتناع نموده و نهایتا وقتی که دچار عوارض شدید بیماری میگردند و بر همگان این رازهاشان برملا میگردد به پزشک مراجعه مینمایند.

این مسئله در مورد خانمهای ایرانی متاسفانه صد چندان است یکی از این بیماریها فتق یا هرنی میباشد.

فتق ها جدار شکم ، فتق های روده ای یا فتق مغزی نیز وجود دارد اما ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 75 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

پوست یكی از حساس ‌ترین مناطق بدن به شمار می‌ رود و با كوچك‌ ترین فشاری، عكس‌العمل نشان می ‌دهد و این واكنش‌ها به صورت ‌های مختلفی همچون تورم، قرمزی، تاول و ... بروز می کنند.

میخچه هم به عنوان یك ضایعه پوستی، نوعی واكنش طبیعی بدن برای حفاظت از خود است.
گاهی توجه نكردن به پوشش و حفظ بهداشت پاها كه قلب دوم ما هستند، می ‌تواند باعث ایجاد ناراحتی و درد در آن ناحیه شود.
میخچه ضایعه‌ ای پینه ‌‌ای ‌شكل از پوست مرده است كه معمولا ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 93 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

عداد کثیری از افراد هستند که با توجه به اینکه در طول زندگی شان یکبار هم سیگار نکشیده اند ولی مشکل ریوی دارند وبرخی دیگر نیز با وجود 40 سال سیگار کشیدن شش های بسیار سالمی دارند.

همه این ها به ارگانیسم بدن افراد بستگی دارد. در این مقاله راهکارهایی به شما ارائه می گردد تا بتوانید در عرض 72 ساعت شش های خود را پاک کنید.


اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که بدن شما از همه محصولات سمی مواد لبنی دور باشد.

* در اولین روز پاک سازی، بدن شما به یک ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 125 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

 ترشحات اضافی بینی به شکل آبریزش، بیرون می‌آید. این ترشحات که از پشت بینی به گلو می‌ریزد، خلط پشت بینی یا خلط گلو نامیده می‌شود.
به دلیل آنکه وجود خلط، گلو را تحریک می‌کند و حاوی مواد التهابی است، باعث سرفه می‌شود و البته اغلب شب‌ها بدتر می‌شود.

 

بینی دارای ترشحات طبیعی است که به صورت آبریزش از آن خارج می‌شود، مجموعه ترشحات بینی ، گلو و راه تنفسی ، روزانه حدود نیم لیتر است و ضمن آن که...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 129 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

فتق
امروزه مردم به بیرون‌زدگی کشاله ران «فتق یا باد فتق» می‌گویند. فتق ممکن است در هرجایی از بدن ایجاد شود. به جابجایی  اعضای بدن از جایگاه طبیعی خود فتق گفته می‌شود.

شايع‌ترين انواع فتق عبارتند از:
فتق مغبني و راني (بافت هم‌بند ناحيه‌ی كشاله ران درگير است)
فتق شكافي (از لابه‌لاي عضلات ناحيه‌اي كه ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 161 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

انواع بیماریهای معده و عوارض آنها:

بیماریهای معده و عوارض ناشی از آنها خیلی  زیاد و گوناگون  هستند بنابراین در این بخش تنها به برخی از بیماریهای معده که شیوع و عوارض زیادتری دارند می پردازیم :

در ابتدا برای درک راحت تر و طبقه بندی بیماریهای معده ، آنها را به 2 دسته تقسیم میکنیم:
1- بیماریهای موقت معده

2- بیماریهای مزمن معده

بیماریهای موقت معده: مثل نفخ معده ، یبوست موقت ، سوزش معده و موارد دیگر که...

 

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

 

 

pasha بازدید : 91 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

هرچند هنوز علت اصلی ابتلا به سرطان زبان مشخص نشده است، به نظر می‌رسد مردها بیشتر به آن مبتلا می‌شوند. سرطان زبان علائم مختلفی دارد که با هوشیاری قابل‌تشخیص است.

سرطان زبان بیشتر کدام قسمت‌های آن را درگیر می‌کند؟
در یک تقسیم‌بندی ساده می‌توان زبان را به بخش متحرک جلویی و قسمت انتهایی یا قاعده زبان تقسیم کرد. در 85 درصد موارد، بخش متحرک زبان دچار سرطان می‌شود که...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 61 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

سرطان روده بزرگ چهارمین سرطان شایع در ایران است، سرطان‌ روده بزرگ از پولیپ‌های غددی منشأ می‌گیرد. پولیپ رشد غیر‌طبیعی توده‌های خوش‌خیم در جدار اعضای بدن است. تبدیل پولیپ به سرطان یک فرایند چند مرحله‌ای است که از تجمع تغییرات ‍ژنتیکی ناشی می‌شود و حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد تا پولیپ به سرطان تبدیل شود.

بعد از ۵۰ سالگی شانس ابتلا افزایش می‌یابد و در صورت ابتلای یک نفر از بستگان درجه اول و یا دو نفر از بستگان درجه دوم شانس ابتلا به این بیماری ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌یابد همچنین در صورت ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 147 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

رای راحت شدن از عفونت ادراری، علاوه بر مصرف داروهای تجویزی پزشک می‌توانید میوه‌هایی که در این مطلب اشاره می‌شود را نیز میل کنید؛ چون علاوه بر ویتامین‌دهی، شما را از عفونت موجود خلاص می‌کنند.

عفونت ادراری یا سیستیت یکی از مشکلات رایج به خصوص در بین خانم‌هاست. در موارد ساده این مشکل بعد از چند روز خود به خود از بین می‌رود و مشکل حل می‌شود؛ اما اگر فرد دچار عوامل خطرسازی مانند ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 123 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

انقاریا یا سیاه‌ مُردِگی عفونتی است که معمولا در قسمتی از ماهیچه یا استخوان ظاهر می شود و آن قسمت را سیاه می کند و از بین می برد. این بیماری به علت عفونت با باکتری کلستریدیوم پرفرجنس به وجود می آید.این بیماری یکی از انواع بافت‌مردگی در بدن است و عفونت زخم‌ها یا آسیب خوردن به بافت‌ها باعث آن می‌شود.

قانقاریا را بافت‌ مرده‌ معنی کرده اند‌. هنگامی که زخم‌ عفونت‌ پیدا می كند یا...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 161 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

کجی آلت تناسلی در مردان مشکلی جدی است. نباید در درمان آن تعللی به عمل بیاید؛ چون تاخیر در درمان ممکن است به ناتوانی جنسی بیمار منجر شود.

در این مقاله به بررسی بیشتر علل و انواع کجی آلت تناسلی می‌پردازیم:

چه عاملی باعث این عارضه می‌شود؟
نخست بهتر است کمی درباره ساختار این عضو توضیح دهیم. آلت تناسلی مردان عضوی عروقی است که از سه جزء تشکیل شده است: دو عدد جسم غاری و یک جسم اسفنجی. اجسام غاری به شکل استوانه‌هایی هستند که...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 39 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

پس از حمام و استخر گوش خود را به ویژه با گوش پاک کن خشک نکنید چرا که خشک کردن گوش زمینه ابتلا به عفونت های قارچی کانال گوش خارجی را فراهم می کند.

استفاده از گوش پاک کن را برای تمیز کردن گوش به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم و تنها زمانی مصرف گوش پاک کن توجیه پذیر است که قرار باشد دارویی مانند پماد در گوش استفاده شود.

گوش پس از استخر و حمام نیاز به خشک کردن ندارد و...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 87 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

درمان چاقی با آندوسکوپی :
افزایش بیماری چاقی دانشمندان را بر آن داشته است تا راهی را جست‌وجو کنند که کم‌ترین عارضه را برای بیمار ایجاد نموده و روش کم‌خطر و سالمی باشد. بالون داخل معده با توجه به این که عوارض اعمال جراحی را ندارد و به صورت سرپایی و در کلینیک‌ها یا مطب قابل انجام است، روز به روز فراگیرتر می‌شود. بیش‌تر آندوسکوپیست‌ها (متخصصین گوارش) و جراحان چاقی با این روش آشنایی دارند. ولی برای این‌که بهترین نتیجه از گذاشتن بالون حاصل شود، بایستی گروهی از ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 111 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

تمام روش‌های استاندارد جراحی چاقی مانند اسلیو معده، حلقه معده و بای‌پس معده باعث کنترل و بهبود قابل توجه دیابت در افراد چاق می‌شود؛ لذا به جراحی چاقی جراحی متابولیک گفته می‌شود.


بهبود دیابت نوع دو بعد از جراحی برای درمان چاقی و کاهش وزن طبیعی به نظر می‌رسد. اما آنچه موجب تعجب دانشمندان شد، کنترل دیابت قبل از کاهش وزن در بیمارانی بود که...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 83 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

کوکساکي ويروس ها، زير گروه بزرگي از انتروويروس ها هستند که بر حسب قدرت بيماري زايي به دو گروه A , B تقسيم شده و انواع مختلفي از بيماري ها در انسان مانند مننژيت آسپتيک ، بيماري تنفسي و بيماري تب دار نامشخص را ايجاد مي کنند.

آنژين تب خالي ، بيماري دست ، پا و دهان و التهاب ملتحمه چشم هموراژيک حاد توسط برخي از سروتيپ هاي کوکساکي ويروس گروه A ايجاد مي شود. پريکارديت و بيماري هاي ژنراليزه در کودکان توسط برخي از...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 103 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

در این مقاله با نکاتی مهم برای رعایت ایمنی در شرایط مختلف برای افراد مبتلا به صرع آشنا خواهید شد.

 

توصیه های مفید برای افراد مبتلا به صرع حملات صرع ناگهان و بی مقدمه می آیند و می روند. تجربه مبتلایان نشان می دهد که این لرزش های شدید بدون هیچ هشدار قبلی و به طور ناگهانی آغاز می شوند و اگر فرد در شرایطی ایمن قرار نداشته باشد، ممکن است ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 145 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

شانکرویید یا شانکر نرم يك بيماري خاص مناطق گرمسيري می باشد. مخزن این عفونت انسان مي باشد. باكتري هموفيـلوس دو كـره اي (Hemophilus Ducreyi) عامل ایجاد کننده این بیماری مي باشد.در حدود 20 تا60 درصد زخم هاي دستگاه تناسلي در مناطق صحراي آفريقا و جنوب شرق آسيا به علت ابتلا به بيماري شانكروئيد ايجاد مي شود.

شانکروئید از آن دسته بیماری هایی است که شایع نمی باشد و از...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 83 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

رای سالم‌بودن و سالم‌ماندن لازم است که به میزان کافی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی برخوردار شوید. اما متاسفانه برخی افراد کمبود ویتامین را چندان جدی نمی‌گیرند؛ غافل از این‌که کمبود ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز، برای سلامت بدن گران تمام می‌شود. در این مطلب 15 نشانه کمبود ویتامین و مواد معدنی را شرح می‌دهیم.

کرامپ‌های عضلانی و درد در انگشت‌ها پشت ساق و کف پاها :
اگر بدون دلیل خاصی دچار کرامپ و گرفتگی در ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 89 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

زندگی در دنیای مدرن امروزی مزایای زیادی دارد. همه ما از امکاناتی که وسایل دیجیتالی برای‌مان فراهم کرده‌اند، لذت می‌بریم و با اپلیکیشن‌های تلفن همراه کار می‌کنیم اما در این میان مشکلاتی هم به‌وجود می‌آید که محصول دنیای مدرن است.


یکی از این بیماری‌های جدید دنیای مدرن «گردن پیامکی» است. این مشکل بیشتر در میان جوان‌ها دیده می‌شود. باوجود اینکه جوان‌ها بیشتر از ابزارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند باید بیشتر مراقب ستون فقرات و گردن‌شان باشند، پس درباره این مشکل بیشتر بدانید و از بروز آن پیشگیری کنید...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 67 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

دل‌درد و دل‌پیچه از آن دست مشکلاتی هستند که زندگی را برای هر انسانی تیره‌ وتار می‌کند. برای برطرف‌کردن و درمان این مشکل در گام اول باید دلیل اصلی آن مشخص شود. دل‌درد به دلایل متعددی بروز می‌کند و تقریبا تمام اعضای داخل شکم، از روده‌های کوچک و بزرگ گرفته تا کبد، پانکراس، کلیه‌ها، طحال و کیسه صفرا، در آن دخیل هستند. در این مطلب دلایل رایج دل‌درد را بررسی می‌کنیم.

 

دل‌درد ناشی از عدم‌تحمل لاکتوز
بنا به گزارش موسسه ملی دیابت، بیماری‌های کلیوی و گوارشی ایالات متحده آمریکا، حدود 65 درصد مردم جهان به مشکل عدم‌تحمل لاکتوز مبتلا هستند. افرادی که ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 71 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

کلسترول بالای خون به خودی خود بیماری نیست. این مشکل بیشتر یکی از عوامل خطرساز برای بروز بیماری‌‌های قلبی و سکته مغزی محسوب می‌شود.
کلسترول بالای خون کاملا بی‌سروصدا افزایش می‌یابد و مشکل‌ساز می‌شود، اما سوال اینجاست چگونه می‌توان متوجه وجود کلسترول بالای خون شد؟ آیا این مشکل علائمی‌ نیز بروز می‌دهد؟

کلسترول بالای خون بیماری نیست :
قبل از هر چیزی باید بگوییم که بدن ما به کلسترول یا همان چربی خون نیاز دارد تا بتواند..

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 143 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

لارنژیت حاد ( Acute laryngitis ) یا التهاب حنجره که عموما با گرفتگی صدا تظاهر می یابد. افرادیکه زیاد صحبت میکنند با احتمال بیشتری به این بیماری مبتلا خواهند شد ( نظیر معلمین )

بدنبال عفونت تنفسی ویروسی دستگاه تنفس فوقانی مثل سرماخوردگی ، ویروس حنجره را ملتهب کرده سبب گرفتگی صدا ، خشن شدن صدا و گاها سرفه میشود.

پس علائم لارنژیت بدین شرح است :

hoarsness یا خشن شدن صدا – گاه آفونی ( بیمار قادر به تولید صدا نیست ) و اکثر موارد با سرفه همراه است. سرفه ها خشک و نه چندان شدید هستند ولی...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 65 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.

درد گوش می‌تواند آزاردهنده باشد که گاهی کشف علت آن، راحت و سریع اما گاهی مخصوصا در کودکان دشوار است.

درد گوش از جمله دردهایی است که فرد را ناتوان و کلافه می‌کند اما ..

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 105 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

راساس آمارهای جهانی، سرطان دهان چهارمین سرطان شایع آقایان و ششمین سرطان شایع در بین خانم‌‌ها است. بد نیست بدانید آقایان سه برابر بیشتر از خانم‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند و معمولا هم در افراد بالای 40 سال دیده می‌شود.

بارها خوانده و شنیده‌اید که سیگار کشیدن سلامت‌تان را تهدید می‌کند، اما بررسی‌های متعدد پژوهشگران نشان می‌دهد مصرف دخانیات همچون سیگار، پیپ و قلیان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ابتلای افراد به سرطان دهان است به طوری که ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 109 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

قریبا همه ما با علائم و حتی راهکارهای درمانی بسیاری از بیماری‌های شایع آشنا هستیم، اما کم نیستند بیماری‌های نه چندان شایعی که تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده‌اند و کمتر کسی اطلاعات کافی و درستی درباره آنها دارد؛ مثلا اوولیت یا تورم زبان کوچک که مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند خطرناک باشد.

 

زبان کوچک اندامی مخروطی شکل است که در حلق و در بخش نرم‌کام قرار دارد و از بافت‌های پیوندی و برخی غدد گوارشی مخروطی شکل به همراه بافت‌های عضلانی تشکیل شده است. وقتی صحبت از عملکرد زبان‌کوچک  ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 89 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

برای اینکه راجب بیماریهای تخمدان بدانیم ابتدا باید درباره تخمدان وعملکردش به زبانی ساده بیشتر آشنا شویم. 
در تخمدان زنان سلولهای اولیه ای وجود دارد که که این سلول تبدیل به تخمک میشوند و  در صورت لقاح با اسپرم جنین بوجود خواهد آمد اما تخمک چگونه و چرا بوجود می آید

درون مغز هر انسانی غده ای با نام هیپوفیز وجود دارد و داستان تخمک از اینجا آغاز میگردد
اول هر دوره پریودی هیپوفیز دستور(هورمونی) با نام FSH را صادر میکند که به...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 137 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

آلکالوز به معنی افزایش سطح بی کربنات مایع خارج سلولی و قرار گرفتن PH خون در محدوده قلیایی (بالاتر از ۷/۸) می‌باشد.
معمولاً فرایندهای متابولیک بدن و کاتابولیسم گلوکز منجر به تولید اسید می‌شود . PH خون و مایع خارج سلولی به وسیله ریه (تنفس) و کلیه تنظیم می شود. به صورت کلاسیک اگر مشکل از کلیه باشد ما آلکالوز متابولیک و اگر مشکل از ریه باشد ما آلکالوز تنفسی داریم.

دو نوع آلکالوز تنفسی و متابولیک داریم. به صورت کلاسیک اگر ....

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 83 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

در خانواده هر یک از ما طبعا سالمندانی هستند که پیری بر وجودشان چیره شده است و گاه شاهد لرزش دست‌ها و پاهای آنها هستیم که مانع تحرک و زندگی سالم آنها می‌شود. بیماری پارکینسون اختلال پیش‌رونده دستگاه عصبی است که به مرور ایجاد می‌شود و رفته‌رفته خود را با لرزش‌هایی در دست‌ها و پاها نشان می‌دهد؛ ولی علاوه بر لرزش، علایم دیگری نیز در این بیماری به چشم می‌خورد که آگاهی از آنها باعث می‌شود  ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 87 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

درد عجیبی در قفسه سینه‌ات احساس می‌کنی؛ دردی تیز و کشدار که ناگهان سراغت می‌آید و فروکش می‌کند. معمولا از آنجایی که چنین دردی فقط برخی اوقات بروز می‌کند، کم‌اهمیت تصور می‌شود، اما چنین دردی ممکن است فاجعه‌آفرین باشد.

البته درد قفسه سینه بیماری نیست، بلکه صرفا یک علامت هشداردهنده محسوب می‌شود که ممکن است ناشی از دردهای عصبی در اثر التهاب اعصاب بین‌ دنده‌ای باشد یا این‌که...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 81 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

نارسایی کلیه از نظر تعریف به معنای کارکرد نامناسب کلیه‌ها در حد پایین‌تر از 15درصد است در این حالت بدون درمان جایگزین، بسیاری قادر به ادامه حیات نخواهند بود و نیازمند همودیالیز یا پیوند کلیه هستند.

 

پیشگیری بهترین راه حل برای جلوگیری از ابتلا به نارسایی کلیه است. اما هیچ پیشگیری مؤثری بدون شناخت علل نارسایی کلیه امکانپذیر نیست. یکی از شایع‌ترین علل ابتلا به نارسایی‌ کلیه ...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 139 یکشنبه 22 شهریور 1394 نظرات (0)

میلیون‌ها زن بین 45 تا 65 سال در سرتاسر جهان از مشکل بی‌اختیاری ادراری در عذاب هستند. البته این مشکل صرفا مخصوص زنان نیست و مردان بالای 50 سال هم گاهی دچار بی‌اختیاری ادرار می‌شوند. گفته می‌شود دلیل اصلی این مشکل در زنان ضعف عملکرد عضلات پرینه در دوران یائسگی و در مردان بزرگی خوش‌خیم پروستات است. البته این علامت، دلایل مختلفی دارد. یکی از علل بروز آن مصرف بعضی داروهاست که ممکن است باعث ایجاد یا تشدید این مشکل شود.

بی‌اختیاری ادرار ناشی از فشار یا بی‌اختیاری فوریتی
اگر فردی نتواند ادرار خود را کنترل کند و...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 95 شنبه 21 شهریور 1394 نظرات (0)

درمان ریزش مو و مشکلات آن یکی از دغدغه های 80% مردان بالای 50 سال و درصد بالایی از مردان 25 الی 40 سال می باشد. ریزش مو در آقایان و درصد بالایی ازخانم ها به دلیل  مشکلات ارثی و هورمونی، مصرف برخی داروهای پزشکی، فشار روانی، لحظات پر استرس، آسیبهای جسمی، عمل جراحی، تغییرات آب و هوایی و عادات غذایی نامناسب، رژیمهای غذایی سختگیرانه می باشد. تقریباً 50% بانوان پس از زایمان و در یائسگی نیز از ریزش مو رنج می برند. 

نظر متخصصان:
بیشتر متخصصان معتقدند که یکی از دلایل اصلی ریزش مو کاهش...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

pasha بازدید : 165 شنبه 21 شهریور 1394 نظرات (0)

برای همه ما پیش می آید که در حین راه رفتن یا حتی در خواب، دچار گرفتگی عضله پا و بویژه ساق پا شویم. این کرامپ ها خطری جدی محسوب نمی شوند، اما می توانند چند روزی مایه ی عذاب ما شوند. البته در صورت بروز مکرر آن لازم است که مورد بررسی دقیق تر پزشکی قرار بگیرند. در این مطلب چند توصیه برای مقابله با این مشکل داریم. لطفا با ما همراه باشید.

گرفتگی عضلات
کرامپ یا گرفتگی عضلانی شامل انقباض های عضلانی ناگهانی و دردناک است که در طول انجام فعالیت بدنی و حتی در حین استراحت بروز کرده و...

 

برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمایید 

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 1,290
  • بازدید سال : 8,525
  • بازدید کلی : 134,003